Sallys dop

Hej kära läsare!
 
Nu kan jag titulera mig fadder! En riktigt stolt och mallig sådan ;)
Dopet igår var alldeles underbart, vilken känsla det är när man själv får stå framme vid altaret, och vara delaktig! 
Lilla Sally Marie Söderberg skötte sig utmärkt, hon tyckte nog att det var en intessant tillställning hon hamnat på, första parkett och glo på människor, och lyssna på ljuv musik.
 
Jag hade massor med uppdrag som ni ser! Jag hade även skrivit en liten dikt till Sally som jag läste upp, med bultande hjärta, tror inte det hördes ut men visst blir jag nervös att prata inför så många! (ca 70 pers)
 
Såhär lyder den:
 
TIll Sally
 
En sen kväll i oktober kom du, en tjej med yvigt hår
söt som godis, len som siden och med tio små tår
 
En dam med ett riktigt humör har du med tiden blivit
och din familj redan många minnen givit
 
Hjärtat smälter när du skrattar och ler
av knubbiga lilla dig vill jag alltid se mer
 
Behöver du något, ropa bara på mig,
för jag finns alltid här för dig, mosters lilla tjej!
 

Efter dopet fick alla mat och fika på Mariagården. 
Sally fick jättefina presenter av alla, själv hade jag ju gjort en måttstock då, (stadiga doppresenten:)
Hann aldrig ta kort på den tyvärr, men det kan jag ju göra snart ändå, det händer ju att jag hälsar på hos syrra ibann.,.,.:)
Lilla gumman var också med och firade, fast hon låg mest i vagnen och sov vs skrek.
Jättefiiin i sina nya kläder!
Idag fyller hon faktiskt 3 månader så det firar vi här hemma, med att sova, äta, stå, prata, ligga på magen och träna osv. Lite som alla andra dagar helt enkelt :)
Nytt för idag är väl att hon ser ut som påven i sin lite för stora mössa :) hihihihi!
 
Nu pockar hon på min uppmärksamhet, dags att dra!
 
Herrå!
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilken snygg fadder i snygg klänning! Vacker dikt och söta små töser :)

2013-05-17 @ 23:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0