2013

Hello!
Inte så flitigt bloggande på sistone... Men det har ju varit jul och nyår och allt som hör därtill!
 
Om vi börjar med julen, så har den varit den lugnaste på länge!! Slutade jobba den 21:e dec, sen har jag varit LEDIG heeeela julhelgen, mellandagar, nyår, och nu med faktiskt, fram till BF den 8:e februari, då jag ska börja på nytt jobb, som mamma!
Eller det var inte riktigt sant, på onsdag tar jag sista frukosten på hotellet, sen onsdagen efter det jobbar jag om jag orkar. 
 
Julen var det ja.. Firades dagen innan hos olas föräldrar. Mycket gott och äta och många fina klappar!
Julafton var vi hemma hos Sally med tillhörande pack. :)
Juldagen var en segdag, Ola blev sjuk på julafton så i mellandagarna har han legat i soffan.
Annandagen skulle vi haft Olas familj och min familj här på kalkonmiddag, den blev inställd då pga sjukdom, men kalkon åt vi ändå, för jag och mamma hade köpt en varsin 4 kilos och tinat upp, så dom behövde ju lagas! 
Lite pics från julfirandena:
 
Jag och bäbis och gana!
Julemat!
Vår nya skyddsängel
En tuff napp med hållare från Olas bror
Svärmors julklapp, hemmagjord förstås! 


Julafton 


Sally sover på sin kusin <3

Mamma öppnar julklapp

Mormor försöker vara rolig men Sally kollar åt ett helt annat håll! Hahaha (som vanligt)


Nyår, spenderades hemma hos Hanna och Erik med familj på nyhem! En jättelyckad, kul och trevlig kväll! 


Förrätt, som Ola och jag ansvarade för, smögenbakelse...mmmmm!!
Varmrätt a'la erik och hanna, lammgryta med trattkantareller, mmmmmmmm!!!
 
Efterrätten var också supergod, Frida och Krille hade gjort två olika sorters cheesecake!
 
Tolvslaget blev lite otippat... Krille och Ola hittade en stackars hund som irrade omkring, så Frida och krille stod inne med den, medans hanna sprang runt och kollade vems det kunde vara. Pga regnet fick vi stå under tak och försöka tända en rissäckslykta som vi skulle försöka få upp i luften, när det väl tog sig fick Erik springa ut från husområdet för att det blåste så förbaskat och börja om igen med olas hjälp, med hejjarop från oss lite längre bort! 
Hahahhaa, tillslut for den upp i luften, hunden fick gå hem till ägarens granne, och vi alla fick skåla och önska oss ett gott nytt år!!
(nu var det bara 9 rissäckslykor kvar då...hahaha)
 
Nu är det nytt år och nya tag, mycket som ska hända alldeles snart!
imorgon är det 1 månad kvar till BF!
Vi har fått hem babyskydd, babymonitor och skötbord m.m. så vi känner oss skapligt redo för vår nya familjemedlem!
 
Det får lov att bli en magbild snart! 
Puss o hej
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0