Blott en helg

Hej svej.
 
Tiden går fort när man har roligt, och den går faktiskt jäkligt fort även om man inte fyller den med mycket alls.
Nu har det gått en helg till, och om vi är som de övriga 5% som får barn på det utsatta datumet så har vi ett barn nästa helg! Vilket känns inte så troligt, men möjligt!
 
Igår var vi på bauhaus, (when it has to be bauhaus- jäkla reklam!) 
Vi handlade lite krafs till barnrummet som Ola renoverar, det låter som han målar för tillfället. Jag var vääääldigt tålmodig och traskade runt bland el-uttag, slippapper, elementsfärg och div attiraljer.
 
Men tillslut bar mina svullna fötter mig bort till blomsteravdelningen och jag förvånades som alltid över deras priser på blommor. Hur i hela friden kan dom sälja orkidéer för 39 kr?? Nu såg dom ju ut som skit, så det var säkert något som dom ville bli av med, men ändå läskigt att dom kan sälja blommor för under vårt inköpspris på blomsteraffären....Då undrar man hur det är tänkt att man ska överleva som egenföretagare på liten ort.
 
Nåja, på vägen hem tyckte jag att jag hade gjort mig förtjänt av en jr-hamburgare på max, och kanske allra mest en lyxshake! Hoppas hoppas hoppas att ryktet om ett Max i Finspång är sant, jävlar vad glad jag blir då, (om dom har lyxshake som standard på deras meny vill säga, och aldrig tar bort den!!)
Lite himmel i ett plastglas!
(Det där är ingen dricka, det är en hel efterrätt, sa Ola)
 
På kvällen var vi hembjudna på käk hos svärisarna! Alltid lika trevligt och gott!
Vi kollade mello och satte poäng på låtarna, jag tycker att det blev rätt låtar som gick vidare, men att det var Danny som var bäst på hela showen! Gina var också bra, naturliga programledare! 
 
Idag har jag varit i (eller på faktiskt) Bleken och hälsat på i stugan. Mammi och pappi hade en fixarhelg där, och jag fick hjälpa mamma med hennes inredningsbestyr, ni vet när man blir så trött på allt som man har hemma, och inte får till det, då kan det vara skönt med en ny synvinkel. Så jag plockade runt på hennes lådor, byttor och gamla burkar så blev det en ny touch!
 
Vi var ute på isen och gick också, riktigt fin skridsko-is var det! Synd att man
1. inte äger några skridskor
2. absolut inte skulle få på sig sina skridskor pga svullna fötter.
3. överhuvudtaget inte kan åka skridskor.
4. definitivt inte ska riskera att ramla och dra igång en förlossning (eller värre) pga skridskoåkning,
Nä, det får gärna gå några år till utan något "stjärnor på is" för min del!
 
Men vackert var det! 
 
Hepps, nu måste jag kissa!
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0