Ebbes dop

Hej alla söndagsfirare!

Idag har det varit en bra söndag. Tagit det lugnt, pysslat, motionerat med älskling och lagat gryta på nötbitar!

Igår var det dop för Ebbe the bebbe i gårdeby kyrka, som var en supersöt liten kyrka från 1100-talet.
Det var en jättefin dag med god mat och umgänge! Fick träffa Lizzie också som jag inte sett på hur länge!!

Jag hade tillverkat en egen doppresent till Ebbe, en mätsticka!

Den blev mycket uppskattad! Själv blev jag supernöjd över att ha klarat av att göra den (nästintill) helt själv! Ola fick hjälpa till att fästa bilen med tänger och lim, annars är det all me! :)

Tryggare kan ingen vara!!

Så fick han lite hjälp av modige Elias som hällde upp vatten i dopfunten, och blev lite plaskad på huvudet av prästen!
Så fint var det!


När vi kom hem var jag i fotartagen i trädgården igen, idag är äppelblommorna ännu mer utslagna än det här!

Vi blev även lite hungriga och gjorde världens godaste hamburgare med ädelostdressing och grillad bacon!
Dom slank ner fint med en stor tjeckisk stark! :)


Det var den helgen!
Imorgon är det jag som styr butiken, chefen är på vift!
Dags att ta kväller med andra ord!

Hoppas ni haft en fin helg!
Godkväll!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin present du gjort! Önskar ja va lite mer som du :) kram

2012-05-13 @ 23:00:40
Postat av: Karin

Tack Jenny! Du är också väldigt kreativ, fast med hår!! KRAM

2012-05-14 @ 19:52:22
Postat av: elin

Ebbe blev så glad för hans present!!!!!!!!!!!! <3

2012-05-16 @ 21:47:50
Postat av: Josefin

Väldigt fin mätsticka Karin, snyggt med bilen på. Dutti!!

2012-05-17 @ 18:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0