Veckan min

Hej lilla bloggen

Har precis smällt i mig hembakat knäckebröd med avokado till kvällsmat, plus lite acon och bägg! :))
Innan ännu ett avsnitt av once upon ska jag dela med mig av dom senaste dagarnas förehavanden.

I måndags var ju Elin och Bebbe här som sagt, vi hade det supermysigt, åt frulle, fotade lille prinsen med systemkameran, dagen till ära fick han ligga på äkta fårskinns-finfällen och agera fotomodell, det var nervigt för stackars mamma Elin som inte ville ha några kroppsvätskor på den! :) Det blev en hel del bra bilder för föräldrarna i Gårdeby att framkalla till fotoväggen!

I tisdags var jag ledig på eftermiddagen, och hade det underbart i trädgården, var ju så varmt i solen att jag kunde arbeta i linne! Ja för att bara sitta och dega och lata sig i solen är inte riktigt min grej, förstår ni, utan jag gjorde ju såklart lite påskfint!
Sen satt ju ifs jag och mamma en liten stund och drack kaffe i solen innan hon skulle till hotellet och jobba ;)
Men då fick jag en liten rufsig svart sak som sällskap en stund. Vi kastade boll och letade korvslantar i trädgården, sen var vi ute på en promenad i parken och hämtade hem Ola från jobbet. Aldrig hade det tagit honom så lång tid att gå hem från jobbet sa han! 10-kilos gäddan ni vet.... :)

I onsdags var det Man-dag!
I vanlig ordning åkte vi runt och aktiverade oss. Den här gången var vi inne i stan. (igen:) letade bänk till mig, (som jag kan sitta på när jag tar paus i trädgården;) och ett par röda byxor till mamma. Anna letade present till födelsedagsbarn.
När vi gått runt ett tag så gjorde sig min kropp påmind om att jag varit uppe sen 5.20, så jag satte mig och lät mamma irra runt själv och prova alla röda byxor hon såg (det var ganska många)
Fick sällskap av Anna som var färdighandlad

Idag har jag skyltat om i affären, gjort en jättestor blåkulla-kvast av grannens grenar som jag fått :)
När jag kom hem bakade jag som sagt knäckebröd, och så gjorde jag en "havrestrumpa" som jag tog med i duschen och skrubbade mig med, blev superlen!!
Ett bra tips från den här bloggen som har en hel del härliga tips och recept och fakta om ekologisk hudvård!

Så, det var min vecka, imorrn är det fredag, då blir det hemmamys med älskling, och på lördag är det 80-tals fest-födelsedagsfirande för Jonny!
Mer om det en annan dag!

Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: elin

Det var så kul och vilka fina bilder det blev!!!! Puss

2012-04-01 @ 12:45:56
Postat av: Lina

Ska bli kul att få se dom bilderna på Ebbe the bebbe!!! Hihi lilla gammelgäddan ! Tar ju ganska lång tid för gäddor att gå så jag förstår om det tog lång tid!! ;)

2012-04-03 @ 09:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0