Vårtecken

Hello!

Härlig helg igen!
I lördags firade vi mormor med bio och resturangbesök!
Vi såg "En gång i Phuket" som var rolig och bra!
Resturang Meze fick stå för maten, kocken valde 10 smårätter som vi fick smaska i oss, tillsammans med husets vin!
Det var en mycket trevlig kväll!
Angående resturangen så tyckte vi inte att dom levererade toppservice.
När jag bokade bord så nämnde jag att vi hade födelsedagsfirande och bad att få ett extra bra bord. Vi blev inklämda i ett hörn, precis vid baren och toaletten.....
När vi satt oss fick Anna en skitig gaffel och mormor fick ingen alls.
Menyerna var skitiga och trasiga.
Personalen verkade jättestressiga och när vi sa att det var vår första gång vi var där, så förklarade hon ingenting för oss, som kunde ha varit passande.
När vi ätit klart fick vi vänta länge på att få betala, tillslut gick mamma fram till baren och bad om att få betala!

Plusset var att, när vi sagt till, så fick vi rabatt på maten, och att maten smakade bra, men det höjer inte upplevelsen så att jag skulle gå dit igen inom den snaraste framtiden.

Nåja, mormor var nöjd och det var väl det viktigaste!

Idag har solen lyst på oss, jag tog vovven från renoveringsfreaksen på hotellet och gick en promenad i slottsparken, där hittade vi tydliga vårtecken!
Tussilago
Vitsippor
Zorro har en riktig schnauzerskugga!

Vi har även grillat idag!
Fläskytterfilé med klyftpotatis och grillade grönsaker, yummie!

Nu ska skiten sova, imorgon kommer Elin med Ebbe the Bebbe hem till mig på fm!
Wiiiiieee!!
Vi ska bruncha, fota och mysa runt!

Godnatt å sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Fina Karin! Du blev så fin i håret i blogginlägget nedan. Angående Meze har jag samma upplevelse efter totalt två besök där - god mat men dååålig service. När jag tog take away blev jag nöjd :-)

Hoppas att vi ses snart. Kram!

2012-03-25 @ 23:24:02
Postat av: elin

Det var jättemys!!!!

2012-03-26 @ 14:32:29
Postat av: Jenny

Samma här! Va på meze på min födelsedag förra året, kass service men helt ok mat. O så börja dom torka golven o städa medans vi satt o åt, illa... Kram på dig!

2012-03-26 @ 14:56:49
Postat av: mama

Härliga vårtecken. Puss=)

2012-03-26 @ 19:07:46
Postat av: Karin

Josie, tack! Vi ses väl på lördag??

Elin, Ja! hur mysigt som helst, jag ska maila bilder till dig nu, och förlåt att jag inte svarade på messet, var körigt på jobbet!

Jenny, Bra att veta att det är fler som blivit dåligt bemötta, något dom skulle behöva jobba på, helt klart!Kram tillbaka!

Mama, JA DE Ä VÅÅÅREN JA DE Ä VÅÅÅREN, SOM HAR KOMMIT TILLBAKA IGEN!!!

2012-03-26 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0