Helgigt

Goddag!!
Wow vilken härlig utomhushelg!

I lördags var vi ute och klippte träden, vi har 4 äppelträd på tomten, och Ola har ju varit duktig varje år och klippt dom själv, passat på när jag varit ute och farit. Men i år ville jag också vara med, så vi klättrade runt som apor och hängde och svängde mellan grenarna och träden. Nja.. Faktum är att jag tyckte det var lite läskigt när man stod längst upp på ett träd och grenarna började svikta, uuuuhh då var det bäst att backa lite... 


Före klipp, en väldans massa luftskott på det här trädet!


På kvällen fick vi god mat hemma hos svärisarna, kyckling med pressad potais och gorgonzolasås! MMMmmmm!
Så nu vet jag hur man gör det, jag rörde i kastrullen och Barbro hade i ingredienserna!
Godast var nog ändå salladsvinegretten som jag gjorde ;)
Vi tittade på andra chansen, hörde flera av låtarna för första gången, tex andreas johnssons låt, lovelife... Å vad vi klurade, den är ju ett solklart plagiat av någon låt!!
Så jag googlade nu och fick fram- Beautiful ones med Suede!
En kopia om du frågar mig. Han hade dock avlagit ryktena och ska ha sagt att "ingenting är likt"
Men det har väl ni redan läst om, det hände ju när jag var borta i thailandet och kunde inte bry mig mindre, NU däremot är det en stor grej för mig ;)

Idag har vi kollat på vasaloppet (med vi menar jag Ola och ingen annan) fasaloppet som mamma skrev, bra benämning! :)
Tog även carren och styrde in mot ingelsta, Ola skulle ha nya löparskor, som han köpte, själv gick jag in i butiken bredvid och köpte mig något som jag önskade mig i julklapp men inte fick;


lite vardagslyx tycker jag. Helt plötsligt roligt att diska!
Idag har jag lagat en gryta!
Köpte högrev på ica häromsistens.
Grytor är ju så roliga! Bara att slänga i lite vad man tycker, i den här blev det rödvin, morötter, lök, soltorkade tomater, vitlök och kryddor som fick koka i 2 timmar. Sen smakade jag av med lite äppelgelé, soya och grädde, samt lade till broccoli och sparris! Till det åt vi klyftpotatis!
Det blir kul med matlåda imorgon!! :)
Nu blev det plötsligt kväller, dags att dra!
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: elin

Du är så pysslig och duktig Mana! Gör goda grytor, det vill jag smaka! Fast du vet ju vad jag och Staffan tycker om pyssligt folk???!!! Haha! <3

2012-03-04 @ 21:21:15
Postat av: Karin

Gullig! Jo pyssel står ju inte högt i kurs hos er det har jag ju förstått! ;) Hoppas du mår bättre idag! Kram

2012-03-05 @ 11:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0