Semestern

Hej igen!
Ja visst var det ett tag sen, har haft bloggledigt ett tag som ni kanske märkt, unnat mig lite ledig tid i form av semester! 
Dom tre veckorna har inte kännts korta, men nu när jag sitter här, ångestsöndagen, sista fria dagen, så känns det som det har gått alldeles för fort! 
Helt gastkramande är den dock inte den här söndagen, för att efter nästa vecka så ska jag ha några dagars extra ledighet! 
Sestra och jag ska åka på spa har vi bestämt, det blir grejer det! :)
 
Men nu först vad jag har styrt med dom senaste veckorna... 
Självfallet blev det en resa till Torekov! Blandat väder, mest dåligt och blåsigt... men ändå en skön avkoppling och byte av luft!
Hamnen
Sommarmås
Dom här tre lät som värsta snarktåget när dom väste förbi oss (cyklandes med matte) 
Lite strandhäng 
 
På besök hos en KRAVmärkt handelsträdgård med café. Hur underbart fint som helst!!
Hittade såklart hundra saker jag ville ha därinne..bla den här bänken
En runda i solvarmt växthus 
 
Promenad i solnedgång vid Hovs Hallar
Jaffa
hhhuuuoou? Kommer det folk??
Kom och kolla farsan, det kommer folk...!!
Huuuoouh? Ja visst fan det står ju människor där!!
Hahahaha!
Härlig sommarbild
Ola och Jag har Förstenat oss!! :)
 
Lunch på samma Hovs Hallar någon dag och några timmar tidigare.
 
Eftersom vi lagade killer-torskryggspaket-i-folie till svärisarna när dom kom ner så blev vi bjudna på resturang!
Åt en väldans god fisksoppa!
svärisarna
Fisksoppan
 
Sånahär ser man massvis i Skåne, fritt lunkandes antingen vid havet eller någon härlig skogsglänta, det kallar jag Livet som ko det!!
 
 
 
 
 
 
Helmysig butik vid hamnen, dock lite svårt att handla i, antingen köper man massor eller ingenting känns det som, som tur var för min plånbok köpte jag inget här, men fick massor av inspiration alldeles gratis!


Värre för plånboken var när jag (ensam) åkte till den här affären, (Karins affär med hjärta, hette den:) så spenderades det några hundra och en tusen... bla på den där bänken ni ser längst till vänster på bilden!
 
Kul med Röd/rosa näckrosor! så grymt fina!
 
Vi hann även med att besöka Olas kusiner därnere, vi fick äntligen träffa lille Olle som är nyast i familjen, och en kväll bjöd vi John och Malin på mat, han är kusinen som är bosatt där, mycket trevligt att träffa dom!
 
 
På vägen hem gjorde vi det skojiga stoppet hos Ulla! 
Hon är inte billig den där damen, stoooort hål i plånkan efter att ha besökt henne i några timmar!
och såhär såg hallen ut när vi packat ur bilen....
 
När jag varit hemma några dagar bestämde jag mig för att sätta upp alla ramar jag samlat på mig till min tavelvägg, även fast jag inte framkallat några kort än...men jag tänkte att det kanske går fortare om det redan sitter på väggen! Nu hittade jag ju jättefina scrapbook-papper på Ullared så dom fick pryda några av ramarna, lövet och fyrklövern har jag målat när jag gick på florisskolan! :)
Anslagstavlan och hjärtekrokarna kommer också från Karins affär!
 
I onsdags fick jag träffa mina bruttor också för typ första gången i sommar! 
Vi var på the Lamphotels resturang Ardor och åt middag! 
Underbart fint, gott, härligt, trevligt, medelhavsaktigt ställe! 
En otrolig kväll där vi kunde sitta i linne hela kvällen! 
 
Gooood drink med basilika och jordgubbar!
 
Gullarna!!
 
oooch i torsdags var jag och hälsade på Elin och Ebbe i Gårdeby!
En massa timmar fick vi tillsammans och snackade och myste!
 
Gulligaste killen! 
 
Annars har jag hängt i Bleken, lite för lite på bryggan och i vattnet, men desto mer i blåbärskogen! 
Har fått "hjälp" av den här lille killen, hjälp i form av att jag skulle kasta fler kottar än plocka blåbär....
Men fin är han, det lilla hjärtat!!
 
hooojoojojojojj... vilket inlägg, nu får det vara dags att runda av!
Det kanske kommer fler uppdateringar nu när allt blir som vanligt igen!
 
Hoppas ni alla har haft en dunderbra semester, eller har... era lyllos!
Kjam

Kommentarer
Postat av: mama

Oj vilka fina bilder. Bergsgetterna var råligast haha

2012-07-29 @ 19:07:29
Postat av: Anna

Jag dööör över getterna!!! Aaaaahhhhhahahahahaha!!
Fina bilder från semestern!! :)

2012-07-30 @ 07:39:36
Postat av: Karin

hahaha jaa visst var dom rååliga!! :)

2012-07-30 @ 09:39:14
Postat av: Josefin

Vilka fina bilder, Karin, och roligt att läsa om semestern. Jag säger det igen: Jättefina bilder!

2012-07-30 @ 14:50:15
Postat av: elin

Den finaste bilden var nog den på den tjocka gulliga bäbisen! :) Mammas gryn! Och getterna var skitroliga! Haha!!

2012-07-31 @ 13:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0