Veckans

Chenna!

Idag är det söndag. igen!
Grattis till Jonny och Theres som fick en liten pojk igår! :)
Ser ut att vara lik far sin!

Den här veckan har verkligen passerat riktigt fort förbi. Det har varit sjukligt mycket att göra på jobbet eftersom det var all helgona i lördags. Binda kransar, liggare, dekorationer, mosshjärtan pyssel pyssel pyssel och så det vanliga, kunder, vattna, producera, snitta, bud, begravningar osv.
Men även detta år rodde vi iland det med bravur, när jag tittade in i lördags kl 13 när ingalill skulle ha stängt var där massor med folk och det såg tomt ut på vagnarna med dekorationer!
Här är några bilder från hemsidan på det vi gjort:


Fint va? :)

I tisdags hade vi middagsgäster!
Det var nämligen så att jag och Frida hade bestämt att vi skulle fika, men så hann inte hon hem från jobbet så vi kunde fika på något av finspångs härliga utbud av kvällsöppna caféer.... suck...
så vi bestämde att vi skulle dra med grabbarna våra och ta en middag istället!
Mycket lyckad kväll, värsta festen på en tisdag! Vi lagade köttfärsbiffar med rotfrukter i ugn och trattkantarellsås!
Det hände sig så att det var jag som handlade maten eftersom jag slutade tidigt, så alltså får herrskapet bju igen på tisdag! :) Ser vi fram emot!

Onsdagen bjöd på hotelljobb, och eftermiddagen stod för shopping!
Dom tre musketörerna drog till Ingelsta och röjde runt bland scafsar och tunisor! hahaha internt skämt hos oss tre musketörer!
jag köpte nya jeans på cubus, som inte var lika sköna som dom förra, men kanske kan bli! Även en varm stickad stickig tröja och termoleggings från gina, en baströja från h&m och en t-shirt till min Ola från Jack&Jones slank ner i mina påsar. Så nu får det vara shoppstopp för egen del och handlas julklappar i tid istället.
Förutom när vi ska på julmarknad i Ekenäs slott nästa vecka... :)

Vi hoppar till lördag och Mr Labero!
Sapa bjöd sina anställda på en fin kväll i linköping med tvårätters inkl dryck och en magisk show med Joe Labero, eftersom dom ställt upp och jobbat så mycket iom branden i somras. Det var det minsta dom kunde göra tyckte jag, men ändå nöjd över att få delta! :)
Det var häftigt att se alla tricks han gjorde, men det var ju så svårt att njuta av det, och inte bara sitta och tänka; men vart tog han vägen då? Och " det där måste ju vara en vajer någonstans" eller "det där måste vara uppgjort" ungefär..
Här sitter han iaf efter showen med sin kakadua som dock inte närvarade vid något trick.


Jahopp då blev klockan soffdags!
Vi ses väl nästa söndag, eller nåt!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0