Phew

Hello!
Idag var det Man-dag = göra kul grejer dag.
Dagen har gått väldigt mycket åt h-vete faktiskt.
Det började med att vi skulle till stan. Skitbra att det var lite att göra på hotellet så vi kunde dra iväg tidigare...Fast vart gjorde vi av Zorro i så många timmar? Hos mormor och morfar kunde han inte vara för där hade dom besök och svarten går inte så bra ihop med andra hundar.
Skulle vi då lämna honom hos Jöggas föräldrar som numera bor i deras stuga i Skärblacka och ta vägen förbi? Njae lite för lång omväg bestämde vi oss för.
Vi behövde vara hemma till kl 17 för mamma skulle på syjunta. Men sa mamma, åk ni två utan mig så slipper vi krångla. Bara det att Annas bil är trasig och Ola var på jobbet med vår.
Anna utbrast: Bra att vi har 6 bilar men ingen som vi kan åka till stan med!!
Vi bestämde att vi åker efter lunch så lämnar vi Zorro hos mig så hämtar pappa honom efter jobbet.
Bara det att "nyckelmarodörerna" mamma, pappa och Anna aldrig kan hålla koll på en enda nyckel så den dom har hem till mig var borta.
Pappa fick sådera låna en nyckel av mig (som jag får tillbaka om ett år)
Efter lunchen gör vi oss redo, då kommer Jögga inramlandes, jättetrött efter en dags jobb och undrar om vi kan hjälpa honom att hämta och lämna bilar i Falla. Nej säger vi det får du klara själv annars kommer vi aldrig iväg till stan. Okej säger han, men jag skiter nog i att jobba mer idag och sätter mig med bokföringen hemma.
-Men då kan ju Zorro vara hemma hos dig då! säger mamma.
Sagt och gjort, bara det att jag redan var påväg hem till mig med Zorro för att han skulle få en promenad. Alla åker hem till mig och väntar.
Väl på väg in till stan kommer vi på att butiken Anna ska besöka också finns på Ingelsta, då behöver vi ju inte traska in till centrum för att handla. So far so good.
I butiken strular det ordentligt så jag och mamma strosar lite på egen hand.
Sen kommer det positiva med dagen. Vi går in på sisters och jag köper THE DRESS till bröllopet! Som var för lång. Suck.
-Vi har en skräddare som ni får 20% rabatt på om ni visar upp kvittot.
-Jaha vart ligger den då?
-Inne i stan.
Har vi tid att åka in till centrum nu då när mamma ska iväg på junta ikväll? Ja en timme får det ta. Vi får krångligaste vägbeskrivningen ever och jag fattar noll men som tur är fixade mamma o anna oss dit så vi fick lägga upp klänningen. Vi parkerade och skulle ta en fika under tiden (Vi det här laget var vi jääävligt kaffesugna). Bara det att fiket låg en kilometer bort och det regnade. Vi tog bilen till nästa parkering, där dom hade ett annat p-bolag så vi fick åka därifrån och fickparkera (vilket inte mamma var jättehaj på) på gatan.
Väl inne på fiket får mamma ett mess om att syjuntan är inställd pga sjukdom.

Bättre Man-dar har vi haft!!

Kommentarer
Postat av: mama

Hoppas på bättre Mandag nästa vecka...

Då får vi planera bättre. Jag ska skriva min version om mandagen på mo blogg hahahahaha

2011-05-05 @ 15:02:52
Postat av: mama

Min blogg menar jag=)

2011-05-05 @ 15:03:36
Postat av: elin

OJ! men du hittade en klänning iaf, då var det värt det eller hur? :) KRAM

2011-05-06 @ 07:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0