Tönt

Hej bloggsen
Varför måste jag vara så töntig? Eller rädd, egentligen. Jag är liksom rädd i mitt eget hem, för ljud, för mörker, för källaren, för vinden, men bara när jag är ensam såklart.
I gamla hus låter det mest hela tiden, knäpper och har sig. Är diskmaskinen eller tvättmaskinen på kan det förekomma massa olika skumma ljud. Bara det att jag aldrig lär mig.
Och jag tittar inte ens på skräckfilmer! Beck, och han va heter han... Wallander är väl typ det mest skrämmande jag tittar på på tv.
Måste jag vara så jäkla harig då? Ta och gå en självförsvarskurs eller köp en pistol och ha under kudden då för tusan! SKÄRPNING COOKIE!

Förresten är tönt ett bra ord, kan man använda på nästa allt;
Töntigt av osten att gå å bli möglig,
Töntigt av företaget att gå i konkurs,
Har han köpt en ny bil? tönt
Vara duktig på att hålla städat hemma? töööönt
Vara rädd i sitt eget hus? töntarnas tönt.

Observera att Tönt låter jäkligt lustigt när man sagt eller tänkt det för många gånger, då vill man börja säga tölt eller töväder eller taknok eller tönch.

Tölta ska vi förresten kanske göra på lördag jag och min skröpliga syrra. Om det blir islandshästridning, annars kör vi väl galopp eller varför inte tippa lite harry boy och trava lite på trollmarkerna?
Anna tycker att det ska bli kul att åka iväg men jag ser det mera som en välgörenhetshelg, ett måste som jag liksom får lov att göra en gång om året; umgås med min syster ;)

blogginlägg blir ju roligare med bilder, jag ska se om jag kan hitta några i arkivet som jag inte lagt upp...

på maneza sommaren 2010

mammas fot och kalmars slott sommaren 2010

I'm holding the sun, thailand 2011

färggrann palm thai 2011

matching matching nagellack, tröja och blomma

Norrvikens trädgårdar, torekov 2009


Nu ska jag se om jag kan göra bloggen lite vårfräsch!
Ejå!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Men tönt unge;) varför tar ni inte med er fler folk jag vill också tölta :)

2011-03-12 @ 00:50:49
URL: http://mj84.blogg.se/
Postat av: mama

Nästa julklapp blir att åka till Allèhotellet och bada bubbelbad samt bli masserad av Pjotr sen basta med Calderys och till slut äta en supè med El och Gas. Det blir billigt för GTM o GTP=)

2011-03-12 @ 16:17:02
Postat av: elin

inte vara rädd mana, du får låna naggen nästa gång du är lev hemma!! eller ta bulten istället, han är modigare än jumjum, hahahahahha!!!

2011-03-13 @ 09:58:52
Postat av: Karin

Fina kommentarer!

Mallan; Nästa gång får vi åka ett gäng, det vore superkul! Stället var verkligen fint, skulle vara härligt en sommarhelg!

Mamma; skoja inte nu, vad tror du pjotr skulle ta i timmen för en massage? säkert skitdyrt, ta selma lagerlöfs spa istället :)

Edlin; hahahhahaha häftiga bulten! Jag lånar gärna hem honom!! puss

2011-03-13 @ 17:53:34
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0