Midsommar!

Hello!!

Igår var det midsommarafton! Vilken härlig dag!
Jag jobbade till kl 12. När jag kom hem stod det massor människor i mitt kök och lagade lunch! :) Jag var vrålahungrig och tacksam över fina vänner! Sill-lunchen intogs och vi testade mina inhandlade schnappsar, dom var milda och goda.
Lagom varma under rockärmen börnade vi iväg till Grytgöl och Polustus. Det var bara vi och 5000 till där i år.
Efter ett bra tåg och cykeltestning for vi hem till oss igen.


Vi satt ute och softade, jag gjorde strawberry daquiri till tjejerna, fasen vad gott!!

Vi funderade på hur dom får bort kärnorna när man beställer på krogen?!

Sen skulle vi köra lite lekar innan grillen, här är "mumifiera din partner" inte den mest miljövänliga leken men kul var det!! Här är Ola:

Krille

Johan

och Erik


Johan och Hanna blev vinnare- bra jobbat!
Erik och Hanna 2:a för grundligt utförande
Ola och Karin 3:a
Frida och Krille 4:a- Frida skitsur "hon var ju ändå snabbast" :DD
Petter och Emma fick jag ingen bild på men det var nog för att petter knappt var invirad :P

Vi körde även lekar som
Äta godissnöre med händerna bakom ryggen
Spotta vad som helst så långt som möjligt
Skala potatis med verktyg från garaget- hammare, kofot, plåtsax, eller i mitt och Olas fall- skruvmejlsel :D


Sen var det dags för grillat!! Oxfilé och Fläskfilé! Fint ska det va!

Erik hade planerat ett musikquiz med frågor som
Vilket datum gifte sig Viktoria och Daniel?
Vem är sångaren i Dire Straits?
Vilket år skedde malexandermorden?
Vad heter kroppens lyckohormon?
Vem är den danske sångaren som sjunger "gör mig lycklig nu"
m.m.m.m.m.
Man får lov att vara lite allmänbildad när Erik gör musikquiz!! Vi kom tvåa av tre...

Och sist men inte minst under den här underbara kvällen kom ju

TÅRRTANN! Fasen vad god den blev!

TACK ALLA för en jättelyckad Midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0