Lycka och olycka

Alltså, vad var det som hände idag?
Något som aldrig hänt mig förut, jag ska berätta!
Cyklade till jobbet, med min nya fina cykel ni vet. Var i mina egna tankar, tittade lite på naturen och hade inte så mycket fokus på vägen direkt. Framme vid järnvägsspåret vid bron gick en kvinna på cykelbanan, och inte där hon skulle ha gått, på gångbanan. Det kommer en liten kille i världens fart uppifrån polishuset och vips, så blev det trångt på cykelbanan, killen och jag visste inte vilket håll vi skulle väja åt, samtidigt som den där kvinnan stod i vägen för oss, så KRASCH, FRONTALKROCK!!! med våra cyklar!!!
Heeeelt sinnessjukt, jag fattade noll, fattar fortfarande noll, hur kunde det hända? varför tvärbromsade jag inte? varför flyttade inte kvinnan på sig? Varför?
Så där, stod vi sen, jag frågade lilla killen hur det gick, det visade sig att han var döv, och hade någon person långt efter sig som tog hand om honom. Kvinnan hoppade in i en bil, efter att hon ojat sig över att hon också hade fått en smäll (håll kftn krring)
Min fina cykel, inte så fin längre... cykelkorgen helt intryckt, trasig, däcket punka, slangen paj, snett styre.
Det blev att gå resten av vägen till jobbet, lämna in fina Karin hos Stigge och be honom hela henne...
Efter krocken fick jag; ont i axeln och blåmärke på benet. inte så livshotande skador.
Med lilla killen gick det också bra, han hoppade upp på sin cykel och cyklade vart han nu skulle.

Stigge helade Karin för endast 380 kr. Han får en guldstjärna!
Så kan det gå!

Vidare...
Jag var till Lindafrissan i torsdags och färgade och klippte

Jag är mycket nöjd!

Igår var jag och Ola till skogs!
Vi fann lite svamp och fick se en älg!


skogen bjuder ofta på lite tokiga syner, den här gången det här trädet...


Vidare..

Förvånad blev jag när jag såg att det växte passionsfrukt i badrummet!

Det ska bli härligt att skörda sen, min arbetskamrat Maud brukar säga att allt går att äta en gång!

Så var det slut på förehavanden att redogöra för.
Det kommer nya, var så säkra!
(förhoppningsvis inga fler olyckor...)
tack och snart godnatt

Kommentarer
Postat av: äm.

Men gud! Läskigt när man får hjärnsläpp sådär.. Kunde ju gått riktigt illa!

2010-09-14 @ 16:57:55
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/
Postat av: elin

nej men mana då!!!!!!! stackars dig!! fick du hellokitty plåster? :)

2010-09-15 @ 08:46:25
Postat av: mallan

va snygg du blev :)

Gud va hemskt ,tur att du inte skada dig.

2010-09-15 @ 19:45:02
URL: http://mj84.blogg.se/
Postat av: Frida

Typ samma sak hände mig för lite drygt 10 år sen. Jag cyklade på Östermalmsrakan, typ 100 m längre fram ser jag en tant som går i samma riktning som jag cyklar så hon ser inte mig. Jag cyklar vidare o när jag närmar mig tanten så tänker jag att shit jag kommer cykla på henne. O så gör jag det. Trots att det bara var hon o jag på hela vägen. Tanten ramla o jag flög av cykeln. Hon var inte så glad på mig efteråt precis. Inte jag heller. Skyller på puberteten, hade ju så mycket annat i skallen. Ville bara att du skulle veta att du inte är ensam =) Synd att inte jag var med förresten, då hade jag ju kunnat tolka mellan dig o pojken. Ring nästa gång!

2010-09-15 @ 21:17:49
Postat av: sanna

usch vad läskit!!snygg i hövvet är du iaf:)

2010-09-15 @ 23:46:01
URL: http://sannadalle.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej tjejer! Jag får nog se till att vara lite mer uppmärksam på cykeln, men inget slår ju din historia Frida, helt otroligt! :D Det var skönt att höra att fler har råkat ut för konstiga grejer på två hjul! Och Elin, jag fick inga hello kitty plåster, dålig stil tycker jag! får inhandla till kommande behov! Kramar

2010-09-18 @ 12:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0