från det ena till det andra till det tredje

Någon som har intresse av ett par hunda kilo järnskrot? säljes dyrt!
Ernst? inget du vill ha att göra bord/dusch/matta/soffa/lampa/köksskåp/väggdekoration av?



Undrar om man ska göra som pappa sa och ringa (vem det nu var jag skulle ringa) och säga att oljetanken är väck, annars kanske dom bara kommer förbi en dag och ska fylla på olja, det blir nog ingen rolig historia kan jag känna på mig sådär spontant...
FAKTISKT så var det så att dom skulle göra det på hotellet berättade Anna, hon fick springa ut och stoppa dom!
Värst!

Nu har det gått en helg sen sist men då hade vi iaf lite matgäster här på grönskandevägen


Det serverades havsgryta som blev väldigt poppis och piloten som kom sent på bilden över fick sig ett skrovmål också! En, som alltid, mycket lyckad kväll!

Den här helgen har vi firat alla helgona, med en runda till skogen på lördagsfm, plocka hem mossa, kottar, pinnar, barr att förgylla trappen med! Det blev en krans på dörren, granris på trappräcket och en ljusdekoration i en glasburk som jag fyndat på loppis. (alltså inte hela världen om glaset spricker)
På em for vi till kyrkogården, jag, mamma, pappa, mormor och morfar. Efter lite prällesnack och lovsång inne i kyrkan tyckte vi att vi hade fått vårt andliga för i år och åkte hem och drack glögg och åt scones som mamma bakat!
Mormor bjöd på dundergod morotskaka till kaffet (om vi får nåt:)

Idag har A-C och yrvädret Iris varit här och ätit söndagslunch, det bjöds på kräftstjärtspaj, en favvis! Till efterrätt åt JAG mormors dundergoda morotskaka, A-C var "ståndaktig". mycket duktigt med tanke på hur kakan såg ut. :)Tänk om jag skulle prova att vara ståndaktig någon gång? näää det är nog inget för mig :)
Vi åt en tugga, sen kollade vi var Iris var, åt en tugga till och kollade till Iris som blev jätterädd för lampan i fönstret, tog en tugga till och plockade upp sönderätna grenar som Iris fått syn på, tog en kaffeslurk och skuffade undan Iris ifrån diskbänken där hon stod och ÅT FRÅN DISKHON, rester från våra tallrikar! HAHAHAHHAAHA
Inte lätt att vara en liten nyfiken valp som bara vill ha uppmärksamhet och leka och busa ständigt! gullan då, det gjorde ju inget!

Efter en söndagspromenad så yrvädret fick springa av sig lite har jag bara suttit och läst. Boken heter "Flickan från himlen" av Virginia Andrews, den är ju bra men så mycket ELÄNDE hela hela tiden! Jag kommer på mig själv med att må dåligt å dessa människors vägnar, då är det kanske en välskriven bok?
Nu hoppas jag att det kommer gå bra för Heaven-Leigh och alla dom andra syskonen som är så fattiga! Haha, sa jag att jag fick låna boken av mormor? då förstår ni kanske vilken sorts läsning det är! :)

Nu sitter jag mest och väntar om Lisa ska ringa, jag hade nämligen tänkt att jag skulle få snusa lite på Della i helgen, innan hon blir 3 månader och inte längre är nyfödd! Det är hon väl några veckor till så än är det väl ingen panik, inte mer än i mitt nyfikenhetssinne där jag MÅSTE få se Della SNART! :D

Om jag skulle ge mig för idag då?
Kul att du tittade in!
Hej jag heter Karin, mitt liv är the shit! :D
hörss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0