orättvisor

Det finns en sak som jag stör mig jävligt mycket på. Eller det är egentligen två saker, men vi kan ta den här för den är mest aktuell för tillfället.
Varför måste kvinnor betala för bindor och tamponger??
Det är bara ett sjukt tecken på att vi fortfarande är så underminerade och förtryckta i denna jävla världen. I detta jävla Helylle-Sverige.
Hade män haft mens, då skulle det vara en självklarhet att vara ledig från jobbet en vecka i månaden.
Det skulle ha forskats och bidragits en jävla massa pengar för att få män att lida så lite som möjligt av sin mens.
Och jag antar att om jag hade åkt upp till regeringen och stövlat in på reinfeldts kontor och sagt åt honom att hej du din man som hatar kvinnor, kan inte du som är folkets utvalda ta och införskaffa fritt skydd vid mens för kvinnor?
Då skulle han svara: Neheedu flicka lilla det finns inga sådana medel i stadskassan att ta till, och vad skulle väl inte det blablabalablablaaa...
Så skulle jag få åka hem med svansen mellan benen för att jag inte hade råd att köpa bindor.

Någon som protesterar mot min åsikt? Någon som har en förklaring till varför det är som det är?

Den andra grejen som irriterar mig otroligt mycket är att människor med synfel får betala oerhörda summor under en livstid för glasögon och linser. En kostnad som människor utan synfel helt är utan. Det är ju tamefan ett handikapp som man inte kan välja att leva utan.
Jag kan inte bara säga- Äh jag skiter i att ta på mig glasögonen idag och tar bilen till jobbet ändå. Det är ju tom olagligt. det står på mitt körkort att jag inte får köra bil utan glasögon el linser.

Och tänka sig att jag lider av båda dom här orättvisorna?

Så. då har jag fått skriva (gnälla) av mig för idag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vågar inte annat än att hålla med, du verkar uppenbart upprörd :d

Hehe, visst fan är det så!

2010-03-25 @ 08:15:10
Postat av: mama

gubbar har ju skäggväxt vettu, fast dom kan ju iochförsig skita i att raka sig.

sedan stavar man inte jävlar utan djävlar...hihihi

2010-03-28 @ 20:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0