Mat mat mat mat mat mat mat och lite blommor

Fan vad jag älskar mat. Det är ifs en sorts hat-kärlek.
Oftast hatar jag att behöva laga mat efter jobbet, trött och hungrig men vet inte på vad... men när jag väl sitter där med min tallrik så älskar jag det!! (jag tror inte jag är ensam om detta:)
Idag fick jag iaf välja helt själv för älskling är på match, så jag gjorde kokt potatis, stekt falukorv och spenat med ägg! mmmmmmm så gott det var, satt ute i trädgården och mumsade i mig, blev så mätt så jag orkade inget annat än att gå upp till datorn och här sitter jag nu.
Lyssnar faktiskt på kent, det var inte igår.

Igår var jag och mamma på växthusride, vi började med att luncha på Billbäcks, det gör vi nog inte igen för vi fick vänta 40 min på maten, när den väl kom in ursäktade hon sig och sa att dom fick bjuda på kaffe på maten för väntemålet... det var det en sallad lika stor som en förrätt, med en pyttepyttepytteliten brödskiva till, mamma blev så lack att hon gick in till dom och sa; Ni kan få bjuda på lite mer bröd istället för kaffe på maten, för det var jättelite mat och vi var hungriga!! Hahaha bra sagt morsan, vi fick en tallrik med bröd med olivolja och flingsalt på, jättegott och vi blev lite mättare.
För att ni inte ska tro att min mamma är en surkärring så ska det tilläggas att salladen kostade 80 kr och så ingick inte ens dricka. Då tycker vi att man ska bli mätt iaf! sådäså!

Så vi bojkottade Billbäcks och stack till Blomsterhuset, gamla albano i norrköping, där köpte jag fina krukor, jag fick en så fin i födelsedagspresent, så ville jag ha fler till fönstret i hallen :)

På vägen hem åkte vi förbi Åsens trädgård och där inhandlades en annorlunda växt som hette azarina, en klätterväxt som tydligen ska få jättemycket fina vita blommor. Det återstå att se :)


Nytt på trappen


Nytt i nymålat cementrör, dahlia med snygga svarta blad och cerice blommor, fransk dragon och timjan som blommar i samma färg som dahlian :)


Grodor som säger; jag hör inte, jag säger inget, MEN JAG DYKER :)


nu kom Ola hem så jag måste springa ner och pussa på honom och störa honom i fotbollsmatchen som såklart redan har slagits på i tv:n.
Jag har väl inte nämnt att jag hatar fotbolls-vm men det kunde ni kanske räkna ut :)
Tjarrå!

Kommentarer
Postat av: mama

Klockrent mana

2010-06-20 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0