Fiskbilen

Hello!
Idag har jag fått lite fler julklappar inhandlade! Jag och min andra snygga hälft åkte till Norrföten idag igen och shoppade. Nu börjar det bli rejält med folk, USCH för det säger jag bara, har ingen som helst lust att stå i kö, trängas, knuffas, vänta, väja eller stå ut med folk i mängder. Nu hoppas jag att jag kan slippa stan och handla det sista i kära finspång. Här trängs vi minsann inte! :)
(förutom på pensionärsparadiset Viberga) men dit ämnar jag mig inte. inte alls om jag inte måste. skitställe är vad det är. Det enda bra är att det finns självscanning, och att jag bara har råkat ut för att lägga upp alla mina självscannade varor på rullbandet två gånger. DÅ blev jag riktigt arger, det kan jag säga!

Vi svängde även förbi Petter och Emma när vi var i stan, kollade in deras nya golv och tapeter! fint!
Blir lite sugen på nytt golv i hallen här uppe, men känns inte som första prio, utan första prio är altan. Andra prio trädgård. Tredje prio braskamin.
Sen kommer Olas dumma priorieter också som carport och annat skit. ;)

Iallafall med tanke på min rubrik idag så blev vi plötsligt oförhappandes besökta av fiskbilen ikväll! Pling plong (eller dindungdingdun som det låter i vår ringklocka) sa det och utanför stod det en kille och frös och sa att Hej här var det fiskbilen! Jag fattade ingenting men tydligen så är det ett företag som har funnits i Norge ett tag, som åker runt med fryst fisk och säljer.
Dom kommer var tredje månad och hälsar på.
Det slutade med att 2,5 kg torsk fiskad från stilla havet, nedfryst på båten(!) och inte ihoppackad som andra fiskblock man köper, utan fina ryggfiléer, fick flytta in i vår frys, tillsammans med 2,5 kg laxfiléer fiskade i Barents hav i Nordnorge!
Köpte vi båda paketen slängde han med 1 kg grönlandsräkor på köpet. Det var inget snack, haha jo visst var vi lite tveksamma åt att det både var ett nytt företag vi aldrig hört talas om och om fisken verkligen har sådan kvalité som han sa. Men vi slog till och nu ligger det 5 kg nyttig omega3 och väntar på att bli uppäten i frysen!
(Mamma kan du skriva upp receptet på torsk med äggsås på din husmorsblogg?)
Fisk och skaldjursexpressen hade även smakgaranti på sina varor, att det skulle hålla sig fint i frysen i ett år.

Nu ska jag nog ge mig ner och slå in lite julisar! hihihihiihihihiiiii

tack och godnatt

Kommentarer
Postat av: mama

Hahaha vi har just ätit kolja med äggsås idag. Konstigt va???

DU SKA FÖLJA MED MIG TILL NORRFÖTEN PÅ ONSDAG!!!!

Mäste hämta linser då:)))))

2010-12-13 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0