a new me?

Tjoflöjt!
Söndag igen, idag har jag känt mig helhemlig. konstig. yrslig. ville inget hellre än att köra huvet i marken och gömma mig.
Sen åkte jag till rimi och köpte en skinkstek. Så gjorde jag min första söndagsstek! :)
ett hett tips alltså när ni känner söndagsångest: gör en stek eller baka en god kaka! gärna något som tar lite tid och kräver uppmärksamhet, glöm bort dina bekymmer, imorgon kommer nya.

Mammi och jag var ute på promenad också, hon skulle börja gå ut på mornarna sa hon. duktig mamma tänkte jag men hade inga avsikter att själv vara så duktig. men hon tjatade dit mig skittanta! fy fan, så imorgon ska vi ut och gå i typ en timme innan jobbet. åååhhh vad jobbig hon är. Jag vet ju att jag behöver, så det är ju därför jag går med på det, jag har varit på tok för lat alldeles för länge. nu har jag ju liksom inget att skylla på längre...

Ola: vad är klockan
Jag: Sju
Ola: oj vad tiden går fort när man har roligt! (ironi, står och tapetserar recovertapet i hallen)
Vad gjorde jag innan jag köpte hus?
Jag: hahhahaaha (sittandes vid bloggen)

live your life, live your life, live your life... ahaahhh...
Say what you wanna say sky's the limit.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Imponerande med stek! Har gått i några veckor och funderat på det här med avancerad söndagsmiddag men inte riktigt kommit till skott. Tips på recept?

2009-10-13 @ 07:36:10
URL: http://julietoscar.blogg.se/
Postat av: Karin

hej söt! det bästa är nog att köra på känsla, och vad man tycker om. Jag hade i lök, morötter, soja, äppelgelé, lagerblad och några vitpepparkorn. bryner köttet först, och låter det koka i 1 1/2 h. vänd på steken efter halva tiden, eftersom vätskan inte täcker hela. sila och tillsätt grädde och red av med mjöl! busenkelt! :)

2009-10-13 @ 16:47:15
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0