Fråga kräver svar:

Varför i helvete ska det vara så svårt att få tag på ett vettigt hus till vettigt pris?

Jag känner mig mentalt bombad. någon har slängt in en... nu kommer jag inte ens på vad det heter, en sån som man drar ur en plupp så exploderar det inom någa sekunder... handgranat! Ja, någon har slängt in en handgranat i mitt huvud och skakat om.
Sen har någon tagit min kropp och använt till att demolera bilar med och sedan till att piska mattor med och tillsist tagit mina fötter och låtit ett tåg köra över dom.
Och det är bara tisdag, det är lååångt kvar till lördag när dom där lyckliga, förväntansfulla, skraja studenterna springer ut i vuxenvärlden. Jag är inte avis kan jag säga, kul att börja söka jobb i världens värsta finanskris.not.

Den här veckan hinner jag inte, men nästa vecka ska jag inhandla ett litet anteckningsblock, bara rena tomma vita papper som jag kan kluddra ner funderingar, måsten och fakta i. Mitt minne är helt enkelt så kasst att jag blir galen! Bara detta att komma ihåg att köpa ett block är svårt.

Undrar vad min bästa sestra gör nu, sitter väl på någon resturang och sippar på någon god drink, eller mofsar i sig en grekisk sallad till förrätt innan den helgrillade grisen rullar in för förtäring :) Hon är väl lite öm på axlarna månne och känner sig mosig efter en hel dags solande på beachen. fy fan. inge avis där heller, vad är väl grekland mot sveriges underbara 9 gradiga sommar? det är väl bara friskt att känna blåsten bita i kinderna och gå och värma händerna efter en kvarts cykeltur till jobbet är väl bara mysigt!?not.

va ska en hitte på ikväll då? ensam hemma som man är. övergiven. lämnad åt sitt öde. allena. solitär. endast.
Jag gör väl som vanligt och slår upp min jävla bra bok!

Sjung om studentens lyckliga dar, låtom oss fröjdas i ungdomens år
än klappar hjärtat med friska slag, åh den lysande framtid är vår
Inga stormar än, i våra sinnen bor, hoppet är vår vän,
och vi dess löften tror när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro, där de härliga lagrarna gro.
HURRAAAAAAAAAAA

Så, nu kan ni öva till tors, eller lör!
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Karin! Skönt att skriva av sig när man har myckt i huvudet. Varför byggger ni inte ett hus? Det skulle jag vilja göra! Kostar det inte lika mycket i slutändan?

2009-06-09 @ 22:12:04
URL: http://julietoscar.blogg.se/
Postat av: jennyO

du kommer ju ihåg hela sången MANA!!

hahaha det va tider det! 5 år sen!

puss på dig

2009-06-12 @ 08:47:41
URL: http://jainz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0