Oct. 16, 2013

goddag!
idag ska jag gästjobba på bergslagsblomster! ska bli jättekul att få lorta ner händerna med lite kottar och barr! (all helgona coming up)

har länge gått och undrat när jag ska få tid och ork att köpa en ny jacka... att gå i affärer är ingen hög prio just nu, och när det väl händer så står det annat på inköpslistan. MEN så damp det ner ett reklamblad från ellos i brevlådan igår, 50% rabatt på dyraste varan, fri frakt och 4 knivar + skärbrädor på köpet!
Hej internetshopping sa jag och klickade hem en dyr jackjävel med svåruttalat märke! wiiihoo vad jag ska ut och gå med barnvagn utan att bli dyngblöt av svett på hela ryggen, samt hacka grönsaker och dylikt med mina nya köksredskap! (eller ska ola få det i farsdags present? :)


igår var anna hos frissan, och jag blev tvåbarnsmorsa en kvart, det var ungefär den tiden jag stod ut, körde slut på hela repertoaren och satt lite halvsvettig med två ungar stirrandes på mig och undrade vad jag skulle underhålla dom med härnäst... då kom sallys farmor till undsättning och tog med sig henne på prommis för en lur. pjuuuh!


lampor är roliga grejer!

Tilda börjar bli lite farlig här hemma, tar sig fram, trots att hon inte kan krypa, och börjar vilja ställa sig upp mot saker. jag var på toa förut tex ( jag vet, dålig morsa som inte kan hålla sig hela dagen) och när jag kommer tillbaka sitter hon såhär!

inte kul om hon tar stöd mot en stol liksom...
hon kan nu också sätta sig upp själv, från mage/knä! ♡

nu ska jag koka lite fisk åt damen!
good bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0