Kräftskiva

whazzaaaap??!!

Igår festade vi till det lite med våra vänner the neighbours med en Kräftskiva!
Jag kände mig allmänt pysslig och bakade bröd, kokte kronärtskocka och gjorde två sorters dipp till! :)
Tyvärr kom några regnstänk och flyttade in oss men ändå en väldigt härlig kväll!







Flisan fyller ju 1 år här i dagarna så vi hade paketöppning, hade köpt en väska som hade ett väldigt uppskattat innehåll! haha!


Konversationen vid middagsbordet kan bli annorlunda när det sitter två barn på vardera sida och skrålar.
tex ville flisan nåt, sa: Ba!
vi: BA!!
flisan: BA!
vi: BAAAAAUUHUHHABABAHAHAAAA!!
Flisan: .... Ba! och pekade mot tårtan
Frida: jaha är det banan du vill ha?
Hahahaha!
där satt hon och försökte göra sig förstådd stackarn! :)

idag har Tilda tagit efter och snackar som en galning, bababadadasaat!
hon brukar inte prata annars, mer än när hon är förbannad! ;)

nu ska jag hjälpa den självutnämnda rörmokaren ola....
det kan bli blött, sa fisken!
haha kom jag på själv!

hej hej

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack finaste bästaste ni för igår! Flisans presenter var grymma! Att hon har en mamma som är tolk verkar inte hjälpa'na att bli förstådd... ☺

2013-08-11 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0