Hälsoresan

Sawadeekaa! I'm back!
Försökte hålla mig vaken så länge det gick igår, slutade med att jag gick till sängs kl 20. Vaknade första gången 4.45 imorse, slumrade men när Ola gick upp 6.15 var det ingen mening med att försöka längre. Jag får helt enkelt vara skrutt-trött ikväll!
Det värsta är att jag ska på min första italienskalektion efter jobbet, och kommer vara lagom fokuserad.

Thailand har iaf varit riktigt fantastiskt. Det bidde inget malaysia den här gången. anledningen var att vi kollade vädret innan vi åkte och det såg ut att bli riktigt dåligt, regn och åska, så vi bestämde oss för att ta några nätter på koh Lanta i början, för att se vart vädret bar hän. Det var ju skitfint, med några regnskurar ett par dagar bara. Men väl på Lanta så trivdes vi så bra! Ett riktigt härligt ställe som vi säkert besöker fler gånger!
Så det blev helt enkelt för mycket resa för att komma till Malaysia också. Två veckor är inte tillräckligt lång tid.

på bilfärjan över till Koh Lanta









speedboat till koh mook
ingen rolig färd eftersom det verkar vara en oskriven regel att det ska blåsa när man ska åka båt.

Seaview!
Vi bodde på koh mook i två nätter, kollade in emerald cave. tog oss sen till..

...Koh Lipe!


om du åker dit, var medveten om att båten tar dig inte till stranden, utan till en flotte mitt ute i vattnet, ca 30 m från stranden, därifrån får du betala för en longtail ska ta dig in till stranden. därav alla longtails på ön.

mätta och glada efter ett par chang till lunchen på vårt favorithak, hawaeant!

Lipe- ett mysigt ställe!

Resan därifrån tog vi landvägen så mycket det gick, trött på speedboats! Stannade en natt i krabi town innan hemfärd.

brownies på flygplatsen


Nu är det bara att försöka komma in i vardagen igen.
Har mycket att se fram emot i vår!
Nu ska jag väl göra mig iordning för dagen, titta till sestra mi på hotellet innan jobbet kanske!

KAP!

Kommentarer
Postat av: mama

Skaplig Walking street på Lipe;)

Fina bilder!

2011-02-07 @ 15:40:36
Postat av: Milla

skoj å se några bilder! längtar en del dit jojo! vi får ordna med logistiken med braxorna med! o så får du säga hur många pengar de kostade. puss

2011-02-08 @ 16:01:30
URL: http://mojsgojs.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad härligt ni ser ut att ha haft det :-)

2011-02-09 @ 18:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0