Julejulejul!!

Godkväll alla julegrisar!

Vilka härliga dagar det har varit sen sist!!
Riktigt mycket jobb på jobbet, bra försäljning, precis som det ska vara!
och så när jag tillslut fick vara ledig så har jag bara haft det så jäkla bra!

En uppesittarkväll med Olas familj, skapligt trött i mössan och fnittrig, med fina klappar såsom vetekudde, änglamakerskan av camilla läckberg, sköna tofflor, en penna som det stod Karin på, "geni",och en jättekramgo nalle som är köpt till förmån för bris.. bl.a...

Juleafton spenderades hemma hos oss!!
På morgonen var jag så äggsjuk så jag hade myror i brallan. Fick världens bästa julklapp av världens bästa Ola, en Systemkamera!! Nikon D5100 för er som är intresserade. Så jäkla glad jag blev! Så den har gått varm nu i dagarna!

Klockan 16 kom våra gäster, min och Olas familj. sammanlagt 9 pers + 2 lite senare på kvällen + 2 dogs!
Det blev knytis, och så äta, och så titta på julkalendern, och så kom tomten i form av Anna och så blev det efterrätt med mera äta och så lite mera dricka till det och så tillslut hamnade vi i soffan och hade det trevligt ända fram till ett- halv två hugget!






Här fick jag fler fina klappar, en tempurkudde, en fin bling bling klocka, örhängen, träningskläder, en mysfilt och så fick jag och ola tillsammans med anna och jörgen en resa till stockholm och biljetter till robert gustavssons (25 års jubileums-uppträdande??) ja något i den stilen.

Juldagen
Sov länge..
Tog en promenad till Anna för att låna något plagg till kvällens festligheter, lost track of time och fick jogga hem för att duscha och göra mig fin till julmiddag hemma hos olas morbror med fru och alla hans kusiner med respektive. Mycket trevlig kväll med god mat, blev dock lite stressad när jag skulle iväg sen så några bilder från festen får ni inte av mig.

Gänget till bords

Söta Didrik

Jag fick en tomteluva och gosade med knähund!



Annandagen

Mat hos kära mormor och morfar i Falla!
Så underbart gott hade dom lagat med skaldjursbakelse till förrätt, och så stek till varmrätt, och inlagda päron med vispad grädde till efterrätt!
Så ljuvigt att inte äta julmat!


Här sitter vi och trängs i deras pyttelilla hus och allt är bara så mysigt!! :)

Så helt plötsligt blev det strömavbrott så satt vi där i mörkret och funderade på hur beroende man egentligen är av el, vatten och avlopp! Deras granne ringde och sa att hon precis skulle ha julmiddag och satt på potatis på spisen och lagade mat för fulla muggar när det blev svart! tur vi hann äta innan iaf!


Det finns ca 328 bilder till från helgen, men ett urval var vad ni fick nöja er med idag, nu ska jag fixa matlåda tills imorgon för då är det jobbardag för mig och gubben!
Nästa stopp blir Nyår som ska firas hos bästaste grannarna Krida och Frille! :)

Hoppas ni också haft en underbar jul!
God fortsättning!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0