pixdax

Helluuu!

Tänkte visa er hur adventsfint vi (läs jag) har gjort här hemma!

NY ljusstake från Åhlens, kunde inte låta bli!! står i köksfönstret klädd med lite grönska


ännu en ny för i år, siffrorna införskaffade vi på jobbet, och så tog idén form. mormors fat som hon hade med sig hit med en mumsig morotskaka på fick bli underredet. Jag ringde dock och frågade om lov:)


Har jag bara nya saker i år? Den här kransen har jag gjort med olika sorters barr, fäst i en ljusslinga med ca 40 ljus, och små kulor i rött. Upphängningen är rött sidenband.


Här är en gammal sak iaf, en liten mjölkkruka som jag fått från mormor, ur den växer en vit amaryllis och dekorationen är hämtad från blekenskogen innan snön kom!


Ett litet plock av mitt adventsmys. Snart ska tomtarna få joina men dom väntar vi lite med. (eller vad tycker du elin?)

På torsdag ska vi ha vårt årliga julbord med blomsterhallen. Konstigt tycker ni att två konkurrenter har julbord tillsammans, men för en kväll så glömmer vi bort det och umgås. Det är en gammal tradition som startade långt innan jag kom in i blomsterbranchen.
För er som inte hade en aning så är det faktiskt väldigt god stämning mellan oss blomsteraffärer i finspång, vi hjälper alltid varandra så gott det går om det fattas något för någon, eller kör varandras bud till kyrkorna o dyl. Det återgäldas oftast med en liten vetelänga eller något annat gott till fikat. Bra va?
Nu kom jag från ämnet.. julbordet var det ju, jo vi har ju såklart alltid julklappsbyte, och förr har vi kört med den där julklappsleken när man ska ta klappar från varandra, jag tycker att det börjar bli lite tjatigt och inte minst orättvist så jag föreslog en ny lek.
Man köper en klapp, med en tillhörande ledtråd, och man får inte öppna klappen förrän man listat ut, med hjälp av ledtråden, vad det är i!
Här är min ledtråd, (en bild) kan ni gissa vad det är i paketet? (hoppas att ingen av dom som ska komma läser min blogg)


Nu ska jag ta mig en skinkmacka innan jag går och lägger mig, imorgon är det hotelljobb igen!
tack och godnatt

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh va mysigt du har gjort, såg även att Ljustaken som du fick av mig va framme. Va roligt! :) hih kul att du har komit på en ny lek. Ha de så mysigt! Kramis

2010-12-01 @ 16:49:57
Postat av: mallan

vilket härligt julmys du har fått till :) fin fint

kram kram

2010-12-01 @ 20:30:09
URL: http://mj84.blogg.se/
Postat av: Emma

vanish?

2010-12-02 @ 17:14:30
URL: http://emmadorothea.blogg.se/
Postat av: karin

njaaaae inte riktigt...

2010-12-03 @ 08:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0