Skicka Anna till Norge!!

Cause this is my life, my friend
Cause this is my time, to spend
and I can't be, no one else

Vilken görbra låt av Anna Bergendahl, min nya favorit! Tycker helt klart att den ska till Norge, kommer spöa skiten ur hela Europa!!

Nu sitter jag och tar igen mig efter familjemiddagen, har stått vid spisen sen typ klockan 12 idag.
Det bjöds på söndagsstek med gräddsås, potatis, inlagd gurka, minimorötter och sparris.
Till efterrätt hade jag gjort egen vanlijglass (igår) och bakat smördegsknyten med persika och vaniljkräm.
Gästerna var nöjda men jag såg inte till något fat med några 15000 kronor på?
Fina "inflyttningspresenter" fick vi dock! En flaska rött av mormor och morfar, och:

Av mamma, pappa, Anna och Jögga. Av Arvid och Vidar fick vi ingenting, dom huserade mest på övervåningen och vinden och lekte kuragömma, Vidar hedrade oss med sitt sällskap endast till efterrätten, då han åt upp sin glass men lät bli att smaka på sin smördegsbakelse, resterande tid under middagen satt han och "tjurade i vindstrappan" som Arvid sa :) Lagom till det var dags att gå hem började han tina upp och sprang omkring och busade och lekte! haha

 

Båda nätterna i helgen har vi vaknat av att snön rasat ner från taket, i fredags natt drog den med sig fläktkåpan till köksfläkten, så det har Ola styrt med under lördagen, vilket jäkla jobb det blev för det då, montera ner kryddhyllan och bort med röret och ösa ur all snö o jadajadajada.... Nu är iaf all snö nedrasad och ska väl inte störa oss något mer i vår skönhetssömn!

 

I morgon är det måndag igen, och den här veckan händer det grejer, för på onsdag ska mamma tatuera sig!! Ett skepp på axeln blir det, ska bli kul att se hur hon reagerar på nålen, själv skulle jag vara likblek och illamående i 3 veckor innan en tatuering, men det kanske blir av en dag, om jag kommer på något som jag verkligen vill ha, för nu känns det som det kan kvitta.

 

Nu blev jag lite yrslig... bäst att ta kväller!

Hejpa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0