Vaken

Godmorgon!
Vaknade av ryggvärk och en sprattlande knott i magen, dock inte så okristligt tidigt idag, runt 06.30.

Idag får jag besök, Anna-Carin och Elvira kommer hit och myser lite, det ska bli supernajs, för ofta när vi ses så är det över lunchen eller något annat tidspressat tillfälle, idag har vi ingen tid att passa och det känns bra!
Jag bakade lite igår, för att ha nåt att bjuda på och (om det räcker) till februari när det ska hälsas på bebis här hemma! Tänkte visst inte på att magen var större än vanligt för det såg ut såhär när jag var färdig:

hihihi!
 
Jo så har vi ju varit på dop!
I lördags var det Felicias tur att få ett namn, så det var bara att gå ner i källaren och leta efter lämplig brädbit och börja tillverka hennes alldeles egna mätsticka, Frida tyckte att den jag gjorde till Ebbe var så fin, så jag satte Ola på grovjobbet med att slipa och måla den, så stack (vaggade) jag till hobbyboden och inhandlade pysslet.
Såhär blev den:
och såhär fina var familjen med faddrar i slottskapellet
Flisan var så söt och snäll hela dagen, inte ett knyst sa hon! Duktig tjej! :)
 
I tisdags var jag på bilbesiktningen och premiärade med den svarta faran. Den fick ju såklart alla rätt av farbror bildoktorn och det var väl tur det på en så ny bil!!
Bildoktorn kom med så jobbiga frågor, vill ni ha E-blablabla försäkring? Är det någon garanti kvar? Har du draget med dig? 
Jag satt på bänken och såg väl ut som två stora oseende ögon och en gapande mun.
-Jag har bara blivit hitskickad av gubben ser du väl? Här sitter en gravid kvinna med mobilen i högsta hugg för att kunna fota till bloggen, tror du jag har en aning om nåt som rör fordon i vårt förhållande???
Kan du inte fråga vad vi har för el-leverantör när du ändå är igång? Eller vad vi har för driftskostnad på huset? Eller vad vi har för kanalpaket till tv:n? 
Nä, sånt har jag med varm hand lämnat över till bättre vetande här hemma! ;)
Hahahahaha
 
Näpp, nu ska jag äta frulle och göra glasyr till fiffirutorna!
Ha en rålig dag!

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack gulliga ni för att ni tillverkade en till superfin mätsticka! Den gjorde verkligen succé :) Nu ska vi bara hitta en lämplig plats där vi kan spika upp den. Ses imöra! Kram

2013-01-10 @ 11:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0