Gravidsnack

Hejlo!
 
Det här med att vara gravid tar upp hela mitt liv, varje timme av mina dagar.
I början av graviditeten, då levde jag som vanligt, fast med en mage. Nu kretsar allt jag gör, allt jag tänker och tycker kring den stora magen!
Tiden har gått så fort, och ändå så var det så länge sen, som vi stod och tittade på det positiva graviditetstestet! 
 
Jag är riktigt glad över tipset jag fick av min vän och kusin Elin, att köpa den här boken, som jag varit ganska duktig på att fylla i, för annars hade jag inte kommit ihåg speciellt mycket av veckornas respektive känningar och besvär! :)
Den kan bli lite tjatig men då hoppar man ju bara över att skriva.
Ett hett tips till er som nyligen fått reda på er graviditet!
 
Några av de saker som jag tror kommer försvinna och som jag kommer sakna med att vara gravid:
  • Mitt hår, som växt massor, som blivit tjockt och slitstarkt
  • Min hy, har väl aldrig vairt så bra som nu!
  • Värmen, med ca 50% mer blod i kroppen fryser jag inte alls som jag gjorde förut!
Några av de saker som jag hoppas försvinner och som  jag inte kommer sakna
  • Problemen med att klä på sig (strumpor och skor mest)
  • Denna ständiga jakt på mat, eller något annat gott att äta på
  • Avsaknaden av kondition, att det är så jäkla jobbigt att bara gå upp för trappen
  • Nästäppan, som varit min ständiga nattliga följeslagare i 9 månader....
TACK, för att jag får tycka det här, på min blogg.
 
Vecka 38 (37+4)
 
Who's in there???
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Biggo!

Svar: tack! :D
Karin

2013-01-25 @ 10:38:55
Postat av: Millers

Shiiiit vilken mage!!
helt otroligt att lilla du är så stor, haha, och rätt skumt att jag varit sådär big jag med, 2 ggr!
jag hade så gärna träffat dig under graviditeten.. :( men den här hösten.... det har vart så mycket med allt.
Jag kommer, jag lovar, till våren när du landat lite. Då kommer jag med pyttekläder!

Svar: Miiilllaaaaa!! Åh vad jag saknar dig nu känner jag! Hahaha, ja helt otroligt vad en hud klarar av att tänjas... det hade varit väldigt trevligt att träffas, såklart, men jag förstår att du inte kunnat!! Du är så hjärtligt välkommen när pysen kommit ut! KRAM
Karin

2013-01-26 @ 13:06:49
URL: http://lantismorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0