Falleralla

groddag! raggedi raggedi! (grodljud)

Idag är det dagsregn, ett nytt ord jag lärde mig ute hos mormor och morfar idag. Det betyder inte helt oväntat att det regnar hela dagen, inga hällregn eller uppehåll, bara regn.
Det kan nog stämma!

jo så där, ute i falla har vi spenderat några timmar idag, fikat och myst. Tilda åt puré på morot, palsternacka och kålrot som jag gjorde på morgonen, värsta smarta var jag och köpte en förpackning soppgrönsaker och gjorde puré på! (utom purjolöken)


Tilda somnade i famnen på gammelmormor ♡


och nu sover hon hos mig så jag ska passa på att göra biffar till middag, med fetaost och soltorkade tomater!
yumyum!

igår tog vi en promenad till moster anna och kusin Sally! Tilda som lärt sig sitta själv vägrade göra något annat så det blir nog att byta till sittdelen på vagnen snart! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0