Helgen

Hejsan!
 
Den här helgen har visst redan varit, konstigt, kunde tänka mig typ lördagsmorgon imorrn... men tydligen ska man följa den där förbenade klockan och almanackan i hela sitt liv... 
Det märks ganska tydligt nu att jag är lite tröttare, för när jag jobbar lördagar så är jag helt slut sen, ingen chans att vila upp mig. Och den här helgen har jag ändå inte gjort många knop ( om man jämför med mitt vanliga tempo )
 
I fredags var det iaf dags för det efterlängtade "halv sju hos mig" som Hanna ordnade hemma hos sig, i deras nya hem här i Finspång! 
Menyn:
Hur gott som helst!! Jättekul också att hon hade gjort en meny och döpt rätterna! :)
Brudarna minus en Hanna
Förrätt, varmrätt och efterrätt! 
 
TACK så hjärtligt Hanna för den trevliga kvällen! vi åkte hem strax efter tolv, jag vet inte sist jag var uppe så länge på en fredagkväll!! ;)
 
Igår jobbade jag ju som sagt, det var lite halvsegt att åka dit, men gick bra när jag väl var där. 
Efter jobbet åkte jag och mamma till Bleken och hämtade en påslakan och lite vadd som jag ska sy babynest av (någon dag) 
Jag plockade även en massa kottar som ligger på tork i källaren, dom ska vitsprayas och användas till diverse juldekorationer tänkte jag!
Vidare till viberga för att inhandla Fars Dagspresent till papp. Det bidde ett fågelbord med pinne och en säck med solrosfrön. Mycket bra present!
 
På kvällen var vi bjudna till svärisarna för lite mat och tidigt Farsdagsfirande. det serverades tre-rätters, även där! Hur lyxigt som helst! Vi blev sittandes och snackade till halv tolv, sen kröp det i hela kroppen och spände i magen och grusades i ögonen så det blev hemfärd och sova sova säng säng!!
 
Idag har vi plockat ur vårt syrum, som ska bli barnrum! Det var lite att pyssla med, så att sakerna som stod där fick en ny, naturlig plats någon annanstans... 
Rummet användes ju inte bara som syrum, utan även tvättrum, hårfönings-plattnings-locknings-rum, strykrum, slänga-från-sig-grejer-som-man-inte-orkar-ta-tag-i-rum...
 
Så jag gjorde min hall-smatt lite mer praktisk och nu får den fungera som hår-smatt också.
Satte även upp en gardin (som inte funnits sen vi flyttade in) vilket kan vara skönt för insynens skull..
Mysigt!
 
Kl 14 vankades det firande av två farsor på storhagsvägen, den nyblvine Jörgen och den ganska så rutinerade Stefan.
Sally var med ett litet tag och såg till att allt gick som det skulle, sen när hon tyckte att vi skötte oss reträtterade hon i sovrummet för att snusa lite.
 
-Hmmm... vågar jag lämna dom här tokstollarna?? 
 
Fadern blev nöjd över sina presenter och började göra upp planer för hur han skulle angripa pinnen som fågelbordet ska sitta på. 
 
Jag vet, hur gryniga bilder som helst, men jag får snällt vänta med ny telefon tills i maj eller när det är..
 
Igår gick vi in i v. 27! (asså shiiiit)
Det går så sjukt fort, tre månader kvar, sen har vi en liten knodd att ta hand om i resten av våra liv!!
Btw, för er som undrar hur det gått, så har jag fått 3/4 beviljad graviditetspenning, iom att jag jobbar en dag i veckan på hotellet, där tyckte dom inte att jag hade så ansträngande uppgifter och att dom inte kunde ta hänsyn till mina speciella besvär. 
(att jag har ont i ryggen, svårt att böja mig ned och att bära, ser dom inte som några besvär vid hotellstädning alltså, då kan ju dom prova att bädda sängar en hel dag och se hur kul det är sen!!! )
Så frågan är ju lite, strida, eller lida? Jag tror jag får vara nöjd med det jag fick, det är ju ändå mitt jobb som florist som är det tyngsta och det är ju där jag gör flest timmar varje månad.
Nu återstår bara att sätta sig in i det praktiska, hur göra? hur fylla i?
Där får Ola ta vid lite känns det som, han har mer tålamod med sådant än mig... :)
 
Oboy... nu blev det ett långt inlägg om helgen, då kanske jag har hunnit med lite ändå!
Dags att sätta sig framför solsidan och sen kolla lite missade vampire diaries i sängen! 
Bra söndagskväll!
 
Hoppas ni haft en härlig helg! Kraaam
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Guuud vilken fin liten bebismage du har:) och härligt att dom beviljat det mesta,jag röstar på att prova o strida om du känner att du ej kommer att klara av hotell jobbet heller,prova kan man ju göra:) lycka till med allt:)

Svar: :) Tack Hanna! Och tack för stödet och tipset, jag ska försöka ta mig i kragen och ringa dom, och höra mig för iaf.
Karin

2012-11-11 @ 21:09:50
Postat av: mama

Du är så duktig som kämpar på!
Mami ska hjälpa sy babynestet snart :)

Svar: Tack Mami, ja det får du gärna göra någon dag! Puss
Karin

2012-11-12 @ 07:02:36
Postat av: lantismorsan

först: FIIIIIN mage!!!!!
bra att nåt vart godkänt av mupp-FK...
om du inte orkar sy eget babynest kan du göra som jag: köpa en hundbädd! Vi köpte en billig på ikea, en sån där mjuk i tyg. Och stoppade in i ett bebispåslakan.
Använde till båda kidsen. Mycket bra (om man nu inte kan/orkar/hinner sy...).

puss!

Svar: Taack Millabrilla!Vilket BRA tips! Värt att ta i beaktning om tiden inte räcker till nu på slutet!
Tror du att du orkar komma nåt till Fimpen/Norrpan då? Kramar!
Karin

2012-11-14 @ 13:09:04
URL: http://lantismorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0