Semester

Jo halloj!
Semesterfiraren här, har inlett min tre veckors långa (korta?) semester nu, och njuter av att vara ledig, tyvärr inte på  stranden eller bryggan , utan lite inne, lite ute,,,
 
I måndags hade jag iaf tur med vädret så jag solade lite i trädgården i typ en kvart, sen såg jag alla vissna blommor och allt ogräs... fick bli lite pyssel med det istället för att steka i solen, faktiskt var det lite varmt när man inte är van! 
Senare kl 13 åkte jag och Anna till Bleken för årets första dopp! Det mulnade på direkt när vi åkte dit men tillslut kom solen fram så då gick det att bada utan att förfrysa sig! 
Mina kusin Ida och hennes sambo och deras hund, och så kusinen Fia, kom förbi en sväng och badade.
 
Igår var jag och Ola till stan och åt lunch på Thai house lunchbuffé, det var gott, inte mer enligt mitt tycke. anledningen till att vi åt lunch i norrköping var att jag ville till strömma och köpa lite tyg!  Eftersom vädret var dåligt så bestämde jag mig för att sy nya soffkuddar!
Före:
Efter:
Snygga va?! Jag är iaf själv impad! Det var jätteroligt att leka med min nya symaskin!
Köpte även ett tyg till sovrummet, men det har jag inte hunnit få upp än.
Det slog mig när jag höll på som bäst, att det är ju egentligen inte så mycket sy när man väl ska sy, det mesta är ju mäta, klippa, tänka, nåla bla bla bla.... själva köttandet vid symaskinen är ingen stor del. Tyvärr!
 
Idag har jag varit hundvakt åt lilla griseknoen Zorro. Vi har lekt i trädgården, (jag har krattat, han har trott att allt var en lek för att underhålla honom) och ikväll var vi ute på sjön en sväng, rodde runt lite och hade med oss matsäck som vi skulle äta i båten, men som tur var vände vi hem och åt under tak innan det började regna!
 
På vägen hem stannade vi till hos svärisarna på lite dryck och snack. Nu blev klockan mycket men vem bryr sig när man har semester!! 
 
Nu håller vi tummar för SOL så vi kan få oss lite bränna i år!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0