Produktiv Söndag!

Ello!

Vilken solig dag! Gjorde flera försök att gå ut på trappen och lapa sol. Alla gångerna gick jag in efter 10 sek och insåg att det faktiskt var KALLT ute, och fortfarande vinter. Suck.
Men det är väl lika bra det, eftersom det fortfarande är februari!

Så istället för att lata mig i solen gick jag ner i källaren. Tog tag i mitt arbetsrum, det gick liksom inte att gå mer än två steg in där så tog det stopp i form av någon dörrkrans eller lerkruka eller mosshög eller sopsäck. Nu står alla plastkrukor prydligt staplade i varandra, tillsammans med alla ytterkrukor, kompostmaterial har fått en säck och brännbart likaså!
Då saknas bara min blomsterbänk som jag har tagit mått på och beställt från min sambo :)

Vidare till tvättstugan, tog tag i sista tvätten från resan, och bytte även sängkläder, fattar ni hur mycket HUD det är hemma hos oss nu??? Vi flagar över hela kroppen! Ut i minsta lilla fingerspets!
Så dammsugaren åkte fram också.
Och när jag ändå var igång så städade jag badrummet.

Ytterligare en bedrift idag var att laga sallad utan sallad. Ett mästerverk på en rutten paprika, ett slokigt salladshuvud och en mosig avokado tilllagades till lunch. Blev skitgott!
Hade ingen creme fraiche så jag gjorde salladsdressing av naturell yoghurt, blev också skitgod!
Det är tur man är sån mästerkock!
Kanske har jag ärvt lite fantasi av mor min?
Eller så är det som Anna sa häromdagen, att jag saknar matkultur!?? Vad hon häver ur sig den där!

Vilken OTROLIGT intressant läsning för er idag!
Men vad mycket mer nyttig jag känner mig när jag får rada upp allt jag gjort istället för att bara skriva "jag har städat"!

I övrigt har jag gått omkring i mjukisbyxor hela dagen idag, soooftishh!


JO och så en SKITVIKTIG sak till!
Det var ju sån himla TUR att vår granne har ringt oss 4 ggr dom senaste dagarna, OCH lämnat en lapp i brevlådan om det här, alltså att månen, venus och jupiter KAPPLÖPER just nu och ligger i en fin linje nu om kvällarna.
Tur att jag fick med det, så ingen annan missar händelsen.

Dags att fixa sig lite kvällmat!
Go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0