Älghår och älgspår

Hello.
Ligger och jäser i soffan efter lunchen. lappkojs! gud vilket roligt namn på en maträtt!
Här på södermalm har vi två små (i förhållande till stora) älgkalvar som går omkring i trädgårdarna och letar mat, åååh dom är så söta och mitt hjärta blöder för dom stackars djuren som måste ha mist sin mamma i jakten eller kanske på vägen.
så nu när det är för kallt och mycket snö söker dom sig in i samhället för att leta mat! Jag vill köpa 10 kg äpplen och lägga ut till dom, men egentligen ska man inte mata dom för att det är ju inte bra att dom är inne i stan och kan orsaka trafikolyckor.
Idag fick jag dom på bild när jag åkte hem från jobbet.
lite zoomad med instagram
igår var jag och mamma till stan en sväng, jag hämtade vår nya lampa till matrummet som vi köpt på Mio!
Det blev helt plötsligt väldigt ombonat när det kom upp en lampa över bordet!
 
VI var även på Bagarstugan och fikade när vi var på knäppingsborg en sväng, så himla skitmysigt det är där!! Julstämning på hög nivå!
Jag tog en varm choklad med vispgrädde, något som jag alltid blir sugen på när det är vinter,snö och kallt, enda sen jag var liten och var på värdshuset och drack det! 
Lite tråkigt att värdshuset idag fungerar som ett lager åt plantins, eller vilka det nu var som köpte det. Helt sanslöst tråkigt faktistk. när det finns så fina lokaler i finspång! (tänk er bacchus källarlokal i norrpan...)
Iaf, chokladen var gjord på riktiga chokladbitar som hon smälte ner i mjölk, det godaste jag druckit tror jag!!
 
Sesådär, då ska jag försöka ta mig upp ur soffan, göra lite matlådor av min lappskojs (hahahhaa) och göra mig förberedd för kvällens aktivitet, kranskväll på b-blomster!! 
 
Vi hörs och spörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0