Slappt

Hej svejs!!
 
Nu har ännu en vecka gått, i en sablarns fart!
 
I onsdags började vår nya lärling på jobbet, Teresia, hon går Bergskas nya vuxenlärlingprogram, och ska vara hos oss ett år, det känns kul och lärorikt för en själv att lära andra, det blir en liten tillbakablick till skoltiden! Och så underlättar det i arbetet också, man märker direkt när man är en till som hjälper till att hålla i ordning! 
Nåja, nog om det.
 
Igår var jag gräsänka, Ola var på sin första match med sin nya klubb. Idag är han en gnällig stackars själ som har ont överallt ;)
Jag bjöd in mig själv till Mamma och Pappa och Zorro i Bleken, det bjöds på grillat och alkoholfritt rödvin, mucho gott! 
Jag kan ju bara citera vår "kusin" Clark från Idaho, som idag skrev på fb:'
 
"Nothing beats Marie's cooking! Its worth a plane ticket just to go for dinner :)"
 
Det behövde jag som tur var inte, bara en kort bilfärd :) Efter maten slevade jag i mig resten av salladen och sen var jag sugen på efterrätt! :) Mamma ställde fram en godisskål med bara fel godis i, inte en enda lakritsbit och liksom hallonbåtar och gröna slajmiga gelégrodor.... jag åt bara halva skålen och sen åkte jag hem,
Jag hade iaf med mig blommor, för att uppmuntra detta beteende hos mina föräldrar! :D
 
Idag har jag jobbat igen, det var en lugn lördag då man hade tid att rensa div skåp och lådor, och plocka blommor och styra, tyvärr så var jag inte så sugen på det så det gick segt.
 
När jag kom hem åt vi en hamburgare från lövdungen, tydligen nya ägare där för hamburgarna var skitgoda!
Efter maten tog jag mig en välförtjänt eftermiddagslur i hängmattan med min ljudbok, och så småningom utan ljudbok för jag somnade ifrån den ;)
 
Uppsikten från hängmattan...lite läskigt då det ramlade äpplen till höger och vänster, men inte just ovanför mitt huvud, som tur var! 
 
Här är mitt valnötsbröd från förra inlägget! 
 
Ikvälls ska vi hem till nästa föräldrar, svärisarna och få mat. 
Vilken lyxhelg!
 
Hoppas er är lika bra!
Kram
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mama

Tack gåliga Mana det var rart sagt:)

2012-08-26 @ 09:58:17
Postat av: malin

hängmatta såg sååå skönt ut! speciellt när jag tittar ut genom fönstret o ser regnet som öser ner här :/

Svar: Ja den har jag fått alldeles för få stunder i den här sommaren!! Nu äre höst, ingen mera trädgård :((
Karin

2012-09-14 @ 12:32:21
URL: http://lillstrumpanmolle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0