Helgen

Hello!
Är mitt i ett brödbak, så jag slänger in ett snabbt inlägg om helgen!
 
I lördags jobbade jag, det var kämpigt... efter jobbet åkte jag och chefen på vigsel, det var min kollegas dotter som gifte sig i hällestad kyrka!
Dom var så vacka, och vigseln var så fin! 
Rosbladen på backen var från oss! :))
 
Vidare hem, för att fixa mor i barret, dom skulle på 50 tals fest och lattja runt, så då lockade jag hennes hår och satte ett fint sidenband i!
Här är dom färdiga för fest!
Skitstressade, men jag SKULLE ha ett kort på dom först! :)
 
Så när katterna är borta vet ni, dansar råttorna på bordet... så vi for ut till stugan och röjde runt på rave-fest som vi hade anordnat!!
Nicke grillmaster fixar biffen
Dukat och klarrt!
Mysigt på altanen efter mörkrets ankomst
Knoll och Tott
Älskade
Härligt upplysta paviljongen på bryggan
Ola och Jögga drar upp temperaturmätaren för att se om dom ska hoppa i... eller nåt sånt.. :P
 
En mycket trevlig och rave-ig kväll! ;)
 
I söndags plockade jag äpplen och Ola grävde plats i komposten, 3 stora g-kås kassar gick till stallet som svärmor kom och hämtade, och en skottkärra ner i jorden.
Bra ändå att lite kommer till användning och fina hästar får mumsa på, istället för att getingarna ska äta upp allt!!
 
Nu är det nog ytterligare en skottkärra som ligger på backen, men jag ska ta tillvara på lite och frysa in, fick jag ett tips om av en kollega, att man tärnar eller fryser in i bitar, så kan man använda till kräm eller smoothie sen, så jäkla bra tips!!!! 
Ekologiskt, närodlat och trevligt, bara braaa!! :)
 
Nu ska jag ta ut mitt valnötsbröd ur ugnen, det doftar för jäkla härligt i huset!! 
 
Kjam

Kommentarer
Postat av: mama

Hahaha vad fina vi är farsan o jag=) Såg trevligt ut i Bleka! Vad gott det ska bli med nybakat bröd imorrn;)

Svar: Ni var sketafina! Ja brödet var ju gottit, kanske du får smaka någon mer gång om du är snäll!
Karin

2012-08-21 @ 20:58:05
Postat av: Frida

Du är så härligt huslig!

2012-08-21 @ 21:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0