Bullbak

Hej alla söndagsfirare!
Eftersom min högsta dröm är att bli hemmafru så var jag idag tvungen att bevisa att jag kan baka bullar, helt själv! (nästan, Ola hjälpte mig med att sätta ihop bakmaskinen, och pensla ägg på bullarna)
Medan degen jäste så förberedde jag maten, skar upp fläskkarré i tunna strimlor och la i marinad med thailändsk basilika och annat smått och gott, recept ala Spicy hot/mamma/anna. Så fruktansvärt gott!!

Frågor på bullbak nr 1

Vilket årtal tror ni denna bakmaskin/köttkvarn är inköpt?
(modern skapelse kallade Ola maskinen när jag tog upp den från källaren:)

Fråga 2; hur asgoda tror ni att dom här bullarna blev?


Fråga nr 3; vilka snugg-personer fick vi hem på fika i eftermiddags?? :)

Nu ska jag leta upp en pärm som jag kan ha alla mina viktiga papper i, den jag har är full, för jag sätter i allt jag får i den, pensionspapper, deklarationspapper, scheman, lönespecifikationer m. m. m. m. m. m. m. men jag kollar aldrig i den. Orka rensa då, bättre att ta en ny pärm bara!
Så får den fulla gå till handlingarna, sparas i 10 år som med bokföring.

Ikväll är det Solsidan jihuuu!! Så härligt att någon har tänkt till; något att se fram emot på en söndagkväll!
det måste ju dämpa otroligt mycket ångest i stugorna.

Kanske ska slå upp mina italienskböcker också, det börjar ju likna skolan detta, att bara plugga dagen innan ett prov, skulle jag anses vara vuxen och mogen och ta ansvar för saker och ting? Tydligen inte. Det ligger väl i min husmorsdröm, bara baka, leka, sova, prata skit, laga mat och kanske sy eller sticka lite. :P

Ciao Bellas! (ngn Belle som läser? tror inte det)

Kommentarer
Postat av: mama

Fråga 1: 17 november 1979

Fråga 2: 10 poäng

Fråga 3: Anna, Jörgen och Morsan.

2011-02-27 @ 18:41:41
Postat av: Karin

hahahaha mamma fuskis hade du facit till frågorna?? :D

2011-02-27 @ 22:31:31
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0